In u sistema audio, a brusgiatura di l'unità di l'altoparlanti hè un veru prublema per l'utilizatori audio, ch'ella sia in un locu KTV, o in un bar è una scena. Di solitu, l'opinione più cumuna hè chì se u vulume di l'amplificatore di putenza hè troppu altu, hè faciule di brusgià l'altoparlante. In fatti, ci sò parechje ragioni per chì l'altoparlante si brusgi.
1. Cunfigurazione irragionevule dialtoparlantièamplificatori di putenza
Parechji amichi chì ghjucanu audio penseranu chì a putenza di uscita di l'amplificatore di putenza hè troppu grande, chì hè a causa di danni à u tweeter. In fatti, ùn hè micca. In occasioni prufessiunali, l'altoparlante pò generalmente suppurtà grandi scosse di signale duie volte a putenza nominale, è pò suppurtà 3 volte istantaneamente. Scosse di piccu duie volte a putenza nominale senza prublemi. Dunque, hè assai raru chì u tweeter sia brusgiatu da l'alta putenza di l'amplificatore di putenza, micca per via di un impattu forte inaspettatu o di un ululatu à longu andà di u microfonu.

Quandu u signale ùn hè micca distortu, l'energia di putenza di u signale sovraccaricatu à cortu termine cade nantu à u woofer cù una putenza più alta, chì ùn supera micca necessariamente a putenza à cortu termine di l'altoparlante. In generale, ùn pruvucarà micca a deviazione di a distribuzione di putenza di l'altoparlante è ùn danneggerà micca l'unità di l'altoparlante. Dunque, in cundizioni d'usu nurmali, a putenza nominale di uscita di l'amplificatore di putenza deve esse 1-2 volte a putenza nominale di l'altoparlante, in modu da assicurà chì l'amplificatore di putenza ùn pruvuchi micca distorsioni quandu si usa a putenza di l'altoparlante.
2. Usu impropriu di a divisione di frequenza
L'usu impropriu di u puntu di divisione di frequenza di u terminale d'entrata quandu si usa a divisione di frequenza esterna, o a gamma di frequenza operativa irragionevule di l'altoparlante hè ancu una causa di danni à u tweeter. Quandu si usa un divisore di frequenza, u puntu di divisione di frequenza deve esse sceltu strettamente secondu a gamma di frequenza operativa di l'altoparlante furnita da u fabricatore. Se u puntu di crossover di u tweeter hè sceltu per esse bassu è u caricu di putenza hè troppu pesante, hè faciule brusgià u tweeter.
3. Ajustamentu impropriu di l'equalizzatore
L'aghjustamentu di l'equalizzatore hè ancu cruciale. L'equalizzatore di frequenza hè impostu per cumpensà diversi difetti di u campu sonoru internu è frequenze irregulari di l'altoparlanti, è deve esse debugatu cù un analizzatore di spettru attuale o altri strumenti. E caratteristiche di frequenza di trasmissione dopu u debugging devenu esse relativamente piatte in un certu intervallu. Parechji sintonizzatori chì ùn anu micca cunniscenze di u sonu realizanu aghjustamenti à vuluntà, è ancu parechje persone aumentanu e parte di alta frequenza è bassa frequenza di l'equalizzatore troppu, furmendu una forma di "V". Se queste frequenze sò aumentate di più di 10dB paragunatu à a frequenza media (a quantità di aghjustamentu di l'equalizzatore hè generalmente 12dB), micca solu a distorsione di fase causata da l'equalizzatore culurisce seriamente u sonu di a musica, ma ancu facilmente face chì l'unità di acuti di l'audio si brusgi, stu tipu di situazione hè ancu a causa principale di l'altoparlanti brusgiati.
- Ajustamentu di u vulume
Parechji utilizatori stabiliscenu l'attenuatore di l'amplificatore di putenza post-stadiu à -6dB, -10dB, vale à dì, 70%--80% di a manopola di u vulume, o ancu una pusizione nurmale, è aumentanu l'entrata di u stadiu frontale per ottene un vulume adattatu. Si pensa chì l'altoparlante hè sicuru s'ellu ci hè un margine in l'amplificatore di putenza. In fatti, questu hè ancu sbagliatu. A manopola di attenuazione di l'amplificatore di putenza attenua u signale d'entrata. Se l'entrata di l'amplificatore di putenza hè attenuata di 6dB, significa chì per mantene u listessu vulume, u stadiu frontale deve emette 6dB in più, a tensione deve esse radduppiata, è u headroom dinamicu superiore di l'entrata, serà tagliatu à a mità. In questu mumentu, se ci hè un signale grande improvvisu, l'uscita serà sovraccaricata 6dB prima, è apparirà una forma d'onda tagliata. Ancu se l'amplificatore di putenza ùn hè micca sovraccaricatu, l'entrata hè una forma d'onda di clipping, a cumpunente di l'acuti hè troppu pesante, micca solu l'acuti sò distorti, ma u tweeter pò ancu brusgià.

Quandu usemu u microfonu, s'ellu hè troppu vicinu à l'altoparlante o di fronte à l'altoparlante, è u vulume di l'amplificatore di putenza hè accesu relativamente forte, hè faciule di generà un feedback sonoru d'alta frequenza è causà un urlu, chì farà brusgià u tweeter. Siccomu a maiò parte di i signali di gamma media è alta sò mandati da l'unità alta dopu esse passati per u divisore di frequenza, stu signale d'alta energia passa tuttu per l'unità alta cù una bobina assai fina, generendu una grande corrente istantanea, pruvucendu una temperatura alta istantanea, è soffiendu u filu di a bobina vocale, u tweeter si rompe dopu avè fattu un urlu "woo".

U modu currettu hè di utilizà u microfonu micca vicinu o di fronte à l'unità di altoparlanti, è a capacità di l'amplificatore di putenza deve esse aumentata gradualmente da chjuca à grande. Ualtoparlanteserà dannighjatu se u vulume hè troppu altu, ma a situazione più prubabile hè chì a putenza di l'amplificatore di putenza hè insufficiente è l'altoparlante hè acceso forte, cusì chì l'uscita di l'amplificatore di putenza ùn hè micca una onda sinusoidale nurmale, ma un signale cù altri cumpunenti di disordine, chì brusgiaranu l'altoparlante.

Data di publicazione: 14 di nuvembre di u 2022