In l'implementazione di u sonu surround, sia Dolby AC3 sia DTS anu a caratteristica di richiede parechji altoparlanti durante a riproduzione. Tuttavia, per via di ragioni di prezzu è di spaziu, certi utilizatori, cum'è l'utilizatori di computer multimediali, ùn anu micca abbastanza altoparlanti. In questu mumentu, hè necessaria una tecnulugia chì pò processà signali multicanale è riproduceli in dui altoparlanti paralleli, è fà sente à e persone l'effettu di u sonu surround. Questa hè a tecnulugia di u sonu surround virtuale. U nome inglese per u sonu surround virtuale hè Virtual Surround, chjamatu ancu Simulated Surround. A ghjente chjama sta tecnulugia tecnulugia di u sonu surround non standard.
U sistema di sonu surround micca standard hè basatu annantu à u stereo à dui canali senza aghjunghje canali è altoparlanti. U signale di u campu sonoru hè trattatu da u circuitu è dopu trasmessu, affinchì l'ascoltatore possi sente chì u sonu vene da parechje direzzione è pruduce un campu stereo simulatu. U valore di u sonu surround virtuale U valore di a tecnulugia surround virtuale hè di utilizà dui altoparlanti per simulà l'effettu di u sonu surround. Ancu s'ellu ùn pò esse paragunatu cù un veru home theater, l'effettu hè bè in a megliu pusizione d'ascolta. U so svantaghju hè chì hè generalmente incompatibile cù l'ascolta. I requisiti di pusizione di u sonu sò elevati, dunque applicà sta tecnulugia surround virtuale à e cuffie hè una bona scelta.
In l'ultimi anni, a ghjente hà cuminciatu à studià l'usu di u minimu di canali è di u minimu di altoparlanti per creà un sonu tridimensionale. Questu effettu sonoru ùn hè micca cusì realisticu cum'è e tecnulugie mature di u sonu surround cum'è DOLBY. Tuttavia, per via di u so prezzu bassu, sta tecnulugia hè sempre più aduprata in amplificatori di putenza, televisori, audio per vitture è multimedia AV. Sta tecnulugia hè chjamata tecnulugia di u sonu surround non standard. U sistema di sonu surround non standard hè basatu annantu à u stereo à dui canali senza aghjunghje canali è altoparlanti. U signale di u campu sonoru hè processatu da u circuitu è dopu trasmessu, in modu chì l'ascoltatore pò sente chì u sonu vene da parechje direzzione è pruduce un campu stereo simulatu.
Principiu di u Sonu Surround Virtuale A chjave per realizà u Dolby Surround Sound virtuale hè u trattamentu virtuale di u sonu. Si specializeghja in u trattamentu di i canali di sonu surround basati nantu à l'acustica fisiologica umana è i principii psicoacustici, creendu l'illusione chì a fonte di sonu surround vene da daretu o da u latu di l'ascoltatore. Parechji effetti basati nantu à i principii di l'audizione umana sò applicati. Effettu binaurale. U fisicu britannicu Rayleigh hà scupertu per mezu di esperimenti in u 1896 chì e duie arechje umane anu differenze di tempu (0,44-0,5 microsecondi), differenze d'intensità sonora è differenze di fase per i soni diretti da a stessa fonte sonora. A sensibilità auditiva di l'arechja umana pò esse determinata basendu si nantu à queste minuscule A differenza pò determinà accuratamente a direzzione di u sonu è determinà a pusizione di a fonte sonora, ma pò esse limitata solu à determinà a fonte sonora in a direzzione orizzontale davanti, è ùn pò micca risolve u pusizionamentu di a fonte sonora spaziale tridimensionale.
Effettu auriculare. L'auricula umana ghjoca un rollu impurtante in a riflessione di l'onde sonore è a direzzione di e fonti sonore spaziali. Attraversu questu effettu, si pò determinà a pusizione tridimensionale di a fonte sonora. Effetti di filtraggio di frequenza di l'arechja umana. U mecanismu di lucalizazione di u sonu di l'arechja umana hè ligatu à a frequenza sonora. I bassi di 20-200 Hz sò situati per differenza di fase, i medi di 300-4000 Hz sò situati per differenza d'intensità sonora, è l'acuti sò situati per differenza di tempu. Basatu annantu à questu principiu, si ponu analizà e differenze di lingua è di toni musicali in u sonu riprodottu, è si ponu aduprà diversi trattamenti per aumentà u sensu di surround. Funzione di trasferimentu ligata à a testa. U sistema auditivu umanu produce diversi spettri per i soni da diverse direzzione, è sta caratteristica di u spettru pò esse descritta da a funzione di trasferimentu ligata à a testa (HRT). Per riassume, u pusizionamentu spaziale di l'arechja umana include trè direzzione: orizzontale, verticale, è anteriore è posteriore.
U pusizionamentu urizzuntale si basa principalmente nantu à l'arechje, u pusizionamentu verticale si basa principalmente nantu à a cunchiglia, è u pusizionamentu frontale è posteriore è a percezione di u campu sonoru surround si basanu nantu à a funzione HRTF. Basatu annantu à questi effetti, u Dolby surround virtuale crea artificialmente u listessu statu d'onda sonora cum'è a fonte sonora attuale à l'arechja umana, permettendu à u cervellu umanu di pruduce immagini sonore currispondenti in l'orientazione spaziale currispundente.
Data di publicazione: 28 di ferraghju 2024